Vi har ett resultat!

Agnes Andersson och Björn Badersten. Foto.
Agnes Andersson föreslås som dekan och Björn Badersten som prodekan. Agnes är för närvarande prodekan vid fakulteten och Björn är prefekt på Statsvetenskapliga institutionen.

Fakultetens val av dekan, prodekan och styrelse för perioden 1 januari 2024 – 31 december 2026 är nu avslutat och röstsammanräkningen är klar.

Agnes Andersson (f.d Andersson-Djurfeldt) föreslås som dekan och Björn Badersten som prodekan. Förslaget lämnas till rektor för beslut.

Följande medarbetare har valts att ingå i fakultetsstyrelsen:

• Tina Mattsson, universitetslektor
  • Åsa Lundqvist, professor
  • Mikael Johansson, professor
  • Nils Gustafsson, universitetslektor
  • Torsten Krause, universitetslektor
  • Johan Alvehus, professor
  • Helena Gyllensvärd, utbildningskoordinator
  • Linda Lavin, ekonom

Uppdatering 2023-10-18: Åsa Lundqvist har blivit erbjuden och accepterat uppdraget som vicedekan för forskning och forskarutbildning. Detta betyder att hon lämnar uppdraget som ledamot i fakultetsstyrelsen och ett fyllnadsval genomförs.

Fyllnadsval: ledamot till fakultetsstyrelsen

Valprotokoll

Hela valprotokollet hittar du här (PDF 127 kB, ny flik)