Ny högskolepedagogisk kurs: Aktivt lärande i samhällsvetenskap

Studenter i ett klassrum. Foto.

Inom kort öppnar anmälan till en ny högskolepedagogisk kurs vid Samhällsvetenskapliga fakulteten. Kursen fokuserar på aktivt lärande som strategi för att främja studentcentrerat lärande och undervisning.

Kursen ges under höstterminen och vänder sig främst till dig som är lärare eller doktorand vid Samhällsvetenskapliga fakulteten. På kursen kommer du bland annat att få lära dig praktiska tekniker för att förbättra lärande och undervisning både i små och stora grupper. Vi går också igenom hur du kan utforma och implementera nya kurser för aktivt lärande baserat på lärdomarna från kursen.

Kursen hålls på engelska, och består av sessioner av aktivt lärande, inklusive ”flipped classrooms”, praktiska övningar, grupparbeten, deltagarpresentationer och aktivt deltagande.

Mer om högskolepedagogiska kurser