Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Isabel Bramsen om pedagogisk meritering

Varför ansökte du om pedagogisk meritering?

Jag tycker det är viktigt att prioritera pedagogisk utveckling och att ge akademiskt erkännande till undervisningsinsatser.

Vad lärde du dig längs vägen när du sammanställde din pedagogiska portfölj?

Jag blev faktiskt lite förvånad över hur mycket jag lärde mig av processen med att söka pedagogisk meritering. Genom att skriva min pedagogiska portfölj blev jag mycket mer uppmärksam på mina egna styrkor och svagheter som lärare - inte minst vilka saker som jag skulle jobba mer med. Jag lärde mig också mycket av samtalen med de två mentorslärarna, eftersom det gav ett metaperspektiv på min pedagogiska praxis. Dessutom gav processen mig lust att förnya och förbättra min undervisning ytterligare.

Har du några tips till kollegor som funderar på att ansöka?

Börja fundera på din egen pedagogiska praktik och de motiv som ligger bakom de val du gör i din undervisning. Fundera på om du vill ändra någonting och i så fall varför. Fundera på olika exempel som visar din utveckling och praktik som lärare.

Isabel Bramsen. Foto.

Isabel Bramsen är utnämnd till meriterad lärare (Recogniced Teaching Practitioner) vid Samhällsvetenskapliga fakulteten.