Fyllnadsval: Nominering av ledamot till fakultetsstyrelsen

Alla röst- och nomineringsberättigade vid fakulteten är välkomna att nominera kandidater senast den 25 oktober. Fyllnadsvalet gäller ledamot i fakultetsstyrelsen för perioden 1 januari 2024 - 31 december 2026.

Åsa Lundqvist har blivit erbjuden och accepterat uppdraget som vicedekan för forskning och forskarutbildning, vilket innebär att hon lämnar uppdraget som ledamot i fakultetsstyrelsen. Valberedningen har därför fått i uppdrag att ta fram förslag på ny kandidat. Med tanke på att valet genomfördes nu i september, så finns redan en lista över nomineringar, men alla röst- och nomineringsberättigade ges härmed möjlighet att inkomma med ytterligare nomineringar.

Observera att det är en kort deadline för att ge den nya kandidaten möjlighet att bli vald innan mandatperioden börjar.

Röst- och nomineringsberättigade är anställda vid fakulteten vilkas anställning omfattar minst 50 % av heltid och som är anställda tills vidare, eller har en anställning som omfattar minst två års sammanhängande anställningstid. Doktorander med doktorandanställningar räknas i detta sammanhang som studenter.

Den som nomineras ska vara tillfrågad och tillgänglig för uppdraget. Det är tillåtet att nominera sig själv.

Nomineringar skickas till valberedning [at] sam [dot] lu [dot] se (valberedning[at]sam[dot]lu[dot]se), märkt med ”nominering” senast den 25 oktober 2023 och ska innehålla en kort motivering.

En lista över tidigare valda ledamöter finns i valresultatet från september.

Mer information om val på fakulteten.