Sök medel för utvecklingsforskning

Du som är tillsvidareanställd lärare eller forskare och verksam inom utvecklingsforskning kan ansöka om medel fram till 1 december.

Universitetet har beslutat att fördela delar av rektors disponibla forskningsmedel för att stödja utvecklingsforskningen vid Lunds universitet. Samhällsvetenskapliga fakulteten kommer att använda medlen till olika former av stöd som tillsammans främjar utvecklingsforskning på både kortare och längre sikt. Under 2024 och 2025 avsätts delar av medlen för att stimulera punktinsatser. Medlen kan sökas i två utlysningsomgångar, den första för aktiviteter under 2024 och den andra för aktiviteter under 2025.

Vem kan ansöka?

Tillsvidareanställda forskare och lärare, inklusive biträdande universitetslektorer, som är verksamma inom utvecklingsforskning.

Ansökningsperiod

Deadline för årets ansökan är 1 december 2023.

Mer information om utlysningen