Nytt vetenskapligt ombud

Anna Meeuwisse. Foto.

Anna Meeuwisse har utsetts till nytt vetenskapligt ombud vid Samhällsvetenskapliga fakulteten för perioden 1 januari 2024 till 30 juni 2025.

Du som är forskare vid fakulteten kan vända dig till Anna för råd eller stöd i frågor som rör god vetenskaplig sed, till exempel frågor som rör publicering, författaransvar eller forskningssamarbeten.

Varje fakultet ansvarar för att utse ett vetenskapligt ombud. Ombuden utses oftast för en treårsperiod. De rapporterar årligen till fakultetsledningen och ingår i ett fakultetsövergripande nätverk för erfarenhets- och kunskapsutbyte.

Mer information om forskningsstöd vid fakulteten