Rösta i valet till universitetskollegiet

Händer lägger röster i låda. Illustration.

Valet pågår 7-21 februari.

En kallelse till val har gått ut med e-post. Alla röstberättigade vid fakulteten kan rösta via Easyvote under perioden 7-21 februari.

Valet avser 3 representanter för vetenskapligt kompetenta lärare och 1 representant för övriga anställda. I samtliga val har du möjlighet att rösta på ett alternativt förslag istället för någon/några av de av valberedningen föreslagna.

Valbara till vetenskapligt kompetenta lärarrepresentanter är professorer samt lärare vid fakulteten som innehar anställning för vilken det krävs doktorsexamen eller motsvarande kompetens. Valbara till övriga anställda är anställda vid fakulteten som inte är vetenskapligt kompetenta lärare enligt ovanstående definition.

Valberedningens förslag samt övriga inkomna nomineringar (PDF 307 kB, ny flik)

Offentliggörande av valresultat sker den 22 februari 2024, kl. 13.00 i sal 213c, Gamla Kirurgen.