Samhällsvetare på Hållbarhetsveckan 8-13 april

Illustration där det står Hållbarhetsveckan Lund 8-13 april 2024. I bakgrunden syns en planet, två kugghjul och ett bi.

Hållbarhetsveckan är ett årligt event där Lunds universitet och Lunds kommun bjuder in till en vecka med aktiviteter kring hållbarhet. Alla event under Hållbarhetsveckan är öppna och kostnadsfria. Vissa har begränsat antal besökare och kan kräva föranmälan.

Som vanligt deltar Samhällsvetenskapliga fakultetens forskare i flertalet intressanta programpunkter som du kan ta del av nedan.

Måndag 8 april

Tisdag 9 april