9. Du som har nominerats

Grattis! Du har blivit nominerad och ska åka på utbytesstudier.

Fyra studenter står vid ett runt bord. Foto.
Du kommer att få möjlighet att träffa studenter som ska till samma universitet, land eller region som du. Foto: Johan Persson

Vad händer nu?

Din koordinator finns på Samhällsvetenskapliga fakulteten eller på sektionen Externa relationer. Din koordinator kontaktar dig under februari/mars för utbytesstudier under höstterminen och i september/oktober för utbytesstudier under vårterminen. Då kommer du även att få reda på datum för till exempel viktiga informationsträffar. Bli inte orolig om det dröjer. Tidpunkten varierar beroende på när ansökningsperioden är på värduniversitetet. Din koordinator skickar dina kontaktuppgifter till värduniversitet och du får därefter förbereda en ansökan till värduniversitet. Din koordinator kommer att vägleda dig i processen.

Informationsmöte och kick-off för nominerade studenter

Studenter som nominerats för utbyte under höstterminen kommer att bjudas in till kick-off och informationsmöte under vårterminen. Studenter som nominerats för utbytesstudier under vårterminen kommer att bjudas in till kick-off och informationsmöte i början av oktober.

Vi kommer prata om utbytesprocessen i sin helhet, inklusive vad man behöver tänka på när det kommer till kursval och tillgodoräknanden. Det kommer finnas gott om möjligheter att ställa frågor och du kommer också ha möjlighet att träffa studenter som ska till samma universitet, land eller region som du.

E-post: outgoing [at] sam [dot] lu [dot] se (outgoing[at]sam[dot]lu[dot]se)

Besöksadress: Sandgatan 13A, byggnad Gamla Kirurgen, 223 50 Lund (karta)

Nina Kusche
Besökstider: Enligt överenskommelse