Dags att söka till STINT Teaching Sabbatical

Lunds universitet har möjlighet att nominera upp till tre kandidater för deltagande i STINT Teaching Sabbatical hösten 2023. Samhällsvetenskapliga fakulteten och övriga fakulteter har möjlighet att nominera två kandidater var till dessa platser. Den nominerade ska vara disputerad, anställd och väl förankrad i Lunds universitets verksamhet.

Om programmet

STINT Teaching Sabbatical är ett program som erbjuder forskare och lärare att tillbringa en hösttermin på ett av STINT:s elva partnerlärosäten i USA, Japan, Singapore och Hongkong. Programmet syftar till att utveckla såväl individer som institutioner. Genom att ge forskare och lärare som brinner för undervisningsfrågor internationella erfarenheter med utgångspunkt i lärarrollen, snarare än i forskarrollen, vill STINT bidra till att högre utbildning förnyas och nya nätverk skapas.

Så här ansöker du

Ansökan ska bestå av:

Observera att samtliga handlingar ska vara på engelska.

Maila din ansökan till Katarina Follin, katarina [dot] follin [at] sam [dot] lu [dot] se (katarina[dot]follin[at]sam[dot]lu[dot]se),  senast 10 augusti 2023.

Mer information om programmet och Lunds universitets nomineringsprocess och bedömningsgrunder finns på Medarbetarwebben