I den nya planen har bland annat projektets koppling till utbildning och forskning förtydligats. Beskrivningen av planerade aktiviteter under det kommande året har också uppdaterats.
– Eftersom organisationsprojektet kommer att löpa över flera år och förutsättningarna ändras över tiden räknar vi med att revidera projektplanen minst en gång per år, säger Charlotte Simonsson, vicedekan och projektledare för organisationsprojektet.
Sedan den förra projektplanen skrevs har organisationsprojektet utvecklats till att bestå av ett övergripande projekt och i nuläget tre delprojekt med planerade och eventuella samgåenden i olika faser. De tre delprojekten är:
- Bildandet av den nya Institutionen för kommunikation, bestående av ämnena strategisk kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap och journalistik vid årsskiftet 2024/2025.
- Påbörjad process om ett samgående mellan Sociologiska institutionen och Genusvetenskapliga institutionen, planerat till årsskiftet 2024/2025.
- Förstudie inför ett eventuellt samgående mellan Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi samt LUCSUS.
Här kan du ladda ned projektplanen i sin helhet (PDF 296 kB, ny flik)
Läs mer om utvecklingen mot färre och större enheter på projektets webbsida