Dags att välja valberedning

Händer lägger röster i låda. Illustration.

Valet pågår 6-20 mars.

En kallelse till val har gått ut med e-post. Alla röstberättigade vid fakulteten kan rösta via Easyvote under perioden 6-20 mars.

Valet avser 5 ordinarie vetenskapligt kompetenta lärare, 1 suppleant för vetenskapligt kompetenta lärare, och 2 representanter för övriga anställda. I samtliga val har du möjlighet att rösta på ett alternativt förslag istället för de av kanslichefen föreslagna kandidaterna.

Valbara till vetenskapligt kompetenta lärarrepresentanter är professorer samt lärare vid fakulteten som innehar anställning för vilken det krävs doktorsexamen eller motsvarande kompetens. Valbara till övriga anställda är anställda vid fakulteten som inte är vetenskapligt kompetenta lärare enligt ovanstående definition. För att vara valbar till valberedningen krävs även att kandidaten är röstberättigad i valet.

Valberedningens förslag samt övriga inkomna nomineringar (PDF 307 kB, ny flik)

Offentliggörande av valresultat sker den 21 mars 2024, kl. 13.00 i sal 213c, Gamla Kirurgen.