Gamla lungkliniken (hus G) renoveras 1 juli 2023 – 31 mars 2024

Faseaden på Hus G. Foto.
Huset kommer bland annat att få en ny entré på norra sidan.

Nu är det dags för ombyggnation av Gamla lungkliniken (Hus G). Huset kommer att vara avstängt mellan 1 juli 2023 och 31 mars 2024.

Under ombyggnationen kommer huset bland annat få ny ventilation och en något ombyggd entré i nytt läge mot norr. Dessutom kommer enstaka arbetsrum byggas om och fönster kommer att renoveras.

Huset kommer spärras av med byggstaket (se röd markering på ritningen). Gångvägen mot Paradisgatan kommer vara öppen, precis som vanligt.

Det kommer ske en del transporter av material till huset, framför allt via Sandgatan (blå pil på ritningen).

Ritning som visar byggnader och avspärrningar i kvarteret Paradis.

Sociologiska institutionen evakueras till Allhelgonaskolan

Sociologiska institutionen, som nu finns i Gamla lungkliniken, kommer tillfälligt att flytta till Allhelgonaskolan på Bredgatan 26.

Har du frågor om ombyggnationen?

Kontakta Elin Remstam, projektchef på Akademiska Hus: elin [dot] remstam [at] akademiskahus [dot] se (elin[dot]remstam[at]akademiskahus[dot]se)