Testa BrowZine – ett verktyg för organisering och läsning av vetenskapliga tidskrifter

Kollage med bilder på verktyget Browzine på olika digitala enheter. Illustration.

Biblioteken vid Lunds universitet behöver din hjälp att testa verktyget BrowZine. Prova senast den 19 mars!

BrowZine är ett verktyg som gör att du enkelt kan bläddra, läsa och hålla dig uppdaterad med aktuellt vetenskapligt tidskriftsinnehåll på vilken enhet som helst. BrowZine finns som en desktopversion och även som en app.

Biblioteken testar nu verktyget fram till den 19 mars. Testa gärna och ge återkoppling till biblioteket! Du kan maila dina synpunkter till bibliotekarie Ellen Fall, ellen [dot] fall [at] sambib [dot] lu [dot] se (ellen[dot]fall[at]sambib[dot]lu[dot]se)

Gör så här

Från dator:

Gå till https://browzine.com/libraries/1606 för att börja bläddra i dina bibliotekstidskrifter eller ladda ner BrowZine-appen och välj "Lund University" från rullgardinsmenyn.

Från mobiltelefon:

1. Ladda ner BrowZine-appen: Från din Android-, iOS- eller Kindle Fire-enhet, besök Apple App Store, Google Play Store eller Amazon App Store. Sök efter "BrowZine" och ladda ner appen till din enhet. (Om du tidigare har använt BrowZine med vårt Open Access-bibliotek, ta bort appen och installera om den.)
  2. Gå till BrowZine: För att få åtkomst till BrowZine behöver du vara uppkopplad mot Lunds universitets nätverk. Antingen via Eduroam på campusområdet eller på distans via universitetets VPN-tjänst. Tryck sedan på appikonen för att öppna BrowZine. En lista över bibliotek visas, välj "Lund University" och tryck på ”Continue” för att komma in i biblioteket.
  3. Börja surfa! Använd rullgardinsmenyn ”Subject” för att bläddra efter ämneskategorier eller ”Titles A-Z” för att hitta en specifik titel efter namn.