Bli en del av Metodcentrum

Vill du bli ansluten till Samhällsvetenskapligt metodcentrum? Följ den här guiden!

En viktig del i planeringen av fakultetens metodcentrum var att öka möjligheten att konsolidera vår metodkompetens. Genom att samla våra metodkunskaper kommer centrumet inte bara att kunna identifiera nuvarande och framtida kunskapsluckor, utan det kommer också att skapa förutsättningar för nya och förhoppningsvis oväntade forskningssamarbeten och möjligheter.

Ett enkelt sätt att åstadkomma detta är att ansluta sig till Metodcentrum via LUCRIS. Genom att tagga din personliga profil i LUCRIS med särskilda nyckelord kan du göra din din metodkunskap synlig på centrumets webbsida.

Gör så här

1. Logga in i LUCRIS
  2. Gå till Personlig - Redigera profil.
Skärmklipp från personlig profil i Lucris. Foto.
  1. Beroende på vilken pelare du är intresserad av, skriv något av följande nyckelord i fältet "Fria nyckelord:
    LSSMC: Qualitative Methods Lab
    LSSMC: Experimental Methods
    LSSMC: Computational Social Sciences

Skärmklipp från Lucris. Foto.
  1. Du kan också vara ansluten till Metodcentrum utan att välja ett område genom att skriva nyckelordet LSSMC: Methods.
  2. Spara din uppdaterade profil. Klart!

Support och stöd

Samhällsvetenskapliga fakultetens bibliotek

Maja Carlson
+46 46 222 09 94