Nominera ledamöter till universitetskollegiet

Nu är det dags att nominera ledamöter till universitetskollegiet inför kommande mandatperiod 2024-03-01 – 2027-02-28.

Samhällsvetenskapliga fakulteten ska utse:

• 3 representanter i kategorin vetenskapligt kompetenta lärare
  • 1 representant i kategorin övriga anställda.

Nomineringar skickas till valberedning [at] sam [dot] lu [dot] se (valberedning[at]sam[dot]lu[dot]se) märkt ”Nominering UK” senast den 15 januari 2024

Den som nomineras ska vara tillfrågad och tillgänglig för uppdraget. Det är tillåtet att nominera sig själv. Tydliggör gärna i mejlet vilken kategori nomineringen gäller (vetenskapligt kompetent, eller övriga anställda).

Mer information finns i nedanstående nomineringsbrev:

Nomineringsbrev (PDF 331 kB, ny flik)

Samlad information om val på fakulteten

Om Universitetskollegiet - Medarbetarwebben