Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Seminarieserie om pedagogisk utveckling

Alla lärare och doktorander är välkomna till fakultetens seminarieserie om pedagogisk utveckling. Vårens seminarier hålls den 21 april och 23 maj.

Temat för seminariserien är “Expanding capacity to explore, share and communicate differences in the classroom”.

Hur kan vi förstå konflikter i undervisningssituationer? Hur kan vi arbeta med dem på ett konstruktivt sätt? Dessa centrala frågor för undervisning inom högre utbildning har fått alltmer uppmärksamhet. Därför har fakulteten, genom en grupp lärare från olika institutioner, skapat denna seminarieserie för att erbjuda utrymmen för diskussion och för praktiskt utforskande av svåra klassrumssituationer.

Under vårterminen 2022 är följande seminarier inplanerade:

1. Classroom as contested space

Arlette Garduño (tidigare student) och Marta Kolankiewicz (Genusvetenskapliga institutionen).
21 april kl 9:15-12:00
Se kalendariet för mer information

2. To explore and integrate differences in the classroom dialogue

Johan Bertlett och Robert Holmberg (båda från Institutionen för psykologi).
23 maj kl 9:15-12:00
Se kalendariet för mer information

Anmälan

Vänligen anmäl dig i förväg genom att skriva till marie [dot] steiner [at] sam [dot] lu [dot] se.