Namnbyte på institution: ISM har blivit SES

Från och med januari 2023 har Institutionen för service management och tjänstevetenskap bytt namn till det kortare namnet Institutionen för tjänstevetenskap.

I och med namnbytet vill institutionen förmedla tydlighet, professionalism och närhet till forskningen.

Namnbytet innebär att "Service management" försvinner från institutionens titel. De kandidat- och masterprogram som institutionen ger kommer fortfarande att heta Service management.

Namnbytet innebär också att förkortningen som används till webbsidor och e-postadresser ändras. Tidigare ISM (Institutionen för Service Management) blir SES (SErvice Studies, tjänstevetenskap på engelska). Det kommer fortfarande att gå att skicka e-post till medarbetares gamla adress samt besöka gamla länkar med ism.lu.se under en övergångsperiod.

Institutionens webbplats finns nu på www.ses.lu.se.