Nya adresser i kvarter Paradis från 1 juli 2019

Karta över kvarter Paradis.
Grön markering: Norra vallgatan, Blå markering: Allhelgona kyrkogata, Röd markering: Sandgatan. Grafik: Lunds kommun.

Det ska bli lättare för polis och räddningstjänst att hitta rätt vid utryckning till kvarter Paradis i Lund. Flera av fakultetens institutionsbyggnader samt biblioteket får därför nya adresser från och med den 1 juli 2019 enligt beslut från Lunds kommun.

Nya adresser från och med 1 juli

För att underlätta hänvisningar har en del byggnader tilldelats flera adresser som kopplats till olika entréer – se kartan ovan.

• Socialhögskolans nya lokaler (Gamla köket) – Allhelgona kyrkogata 8 samt Norra vallgatan 10
  • Biblioteket (hus J) - Allhelgona kyrkogata 12A-B
  • Statsvetenskap (hus H, Eden) – Allhelgona kyrkogata 14
  • Psykologi (hus P) - Allhelgona kyrkogata 16A-B
  • Psykologi (hus O) - Allhelgona kyrkogata 18A-B
  • Genusvetenskap & Rättssociologi (hus M) - Allhelgona kyrkogata 18C samt 20A-B
  • Fakultetens kansli (hus R, Gamla kirurgen) – Sandgatan 13A-B
  • Sociologi (Hus G) – Sandgatan 11A-C

Arbetet med att byta ut skyltar i anslutning till byggnaderna kommer att utföras av LU byggnad med start från och med 1 juli.

Att tänka på i samband med adressbytet

För de medarbetare som berörs av förändringarna kan det bli aktuellt att uppdatera informationsmaterial. Vanliga ställen där adresser behöver uppdateras är:

- På institutionens/enhetens hemsidor
- På institutionens/enhetens sida i LUCAT (görs av LUCAT-ansvarig)
- I medarbetares epostsignaturer
- I trycksaker: kataloger, rollups, affischer, visitkort, etc.
- På utrymningsplaner i byggnader (kan finns adresser på en del av dessa)