Studenter utomlands berättar om livet under Corona-krisen

Porträttfoto.
Linda Sebbas berättar om sitt utbyte i Taipei, Taiwan och hur situationen är i landet just nu. FOTO: privat.

Studenter från Lunds universitet befinner sig på olika platser runt om i världen för att bedriva utbytesstudier, praktik eller fältarbete. En del av dem har åkt hem till Sverige under Corona-krisen, medan andra stannar kvar. Universitetet har bett några av dem ge en bild av deras situation där de befinner sig på olika platser i världen

Linda Sebbas läser utvecklingsstudier i Lund och befinner sig i Taiwan - ett land som lyckats bekämpa Corona-viruset. Ta del av hennes och andra studenters berättelser på Lunds universitets hemsida.

Studenter utomlands berättar om livet under Corona-krisen