Samhällsvetenskap på Framtidsveckan

Illustration av en kompass med ordet "Framtid".

Den 18-24 oktober är det dags igen för Lunds universitets årliga temavecka Framtidsveckan. Forskare från Samhällsvetenskapliga fakulteten medverkar i en mängd olika programpunkter.

Framtidsveckan bjuder på bland annat utställningar, föreläsningar, debatter och rundturer – både på plats och digitalt. Temat för årets vecka är "Genombrott" – vilka genombrott behövs inom forskningen och inom samhället för att vi ska kunna möta framtiden på bästa sätt? Vilka genombrott förväntar vi oss ska komma snart?

Arrangemang där fakultetens forskare medverkar

18 oktober

19 oktober